Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Coolomat, polskie rozwiązanie podbija rynki w USA

Coolomaty ułatwiają zamawianie przez internet także takich produktów, jak produkty mięsne, czy mleczne, które z zasady nie mogą przebywać dłużej poza lodówką. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w Coolomacie znalazły się także produkty spożywcze suche, czy chemiczne.

 

W projekt zainwestował Fundusz Zalążkowy Krakowskiego Parku Technologicznego, zwracając szczególną uwagę na innowacyjność pomysłu, zaawansowanie technologiczne, wykwalifikowanych specjalistów oraz bardzo duży potencjał rozwoju tego przedsięwzięcia zarówno na rynku polskim, jak i na rynkach międzynarodowych.

 

Coolomat rozpoczął swoją działalność w 2014 roku i w ciągu kilku kolejnych lat rozwinął sieć swoich partnerów. Jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła na rynek koncepcję urządzeń na żywność. W 2019 roku spółka zdecydowała się na ekspansję, rozpoczynając dystrybucję zagranicą.

 

 

Obecnie firma działa w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Austrii i Słowenii, jednak wiodącym rynkiem jest ten amerykański.

,,Za nasz największy sukces uważam wejście na rynek amerykański. Udało się to dzięki doświadczeniom z wdrożenia pilotażowego 30 maszyn, które działały na terenie Warszawy w latach 2018-2020, a partnerami były takie firmy jako Frisco, Carrefour, czy Auchan. Praktyczne doświadczenia techniczne zdobyte w tamtym okresie spowodowały, że mogliśmy zaprojektować nową generację maszyn na rynek amerykański, a partnerzy w USA byli w stanie nam zaufać i wejść z nami we współpracę. Posiadamy wszystkie certyfikaty niezbędne do działania i sprzedaży na rynku amerykańskim”, mówi Marcin Warzocha, CEO firmy Coolomat.

W Stanach Zjednoczonych z urządzeń produkowanych przez Coolomat korzysta już kilkudziesięciu klientów, a są to zarówno sieci handlowe, służby fitosanitarne, jak i banki żywności.

„W USA jest kilkadziesiąt tysięcy miejsc, w których dystrybuowana jest pomoc żywnościowa dla obywateli. Podczas pandemii, zabrakło wolontariuszy w punktach odbioru paczek żywnościowych, a coolomaty idealnie uzupełniły tę lukę w systemie dystrybucji. Widzimy wielki potencjał rozwoju na tym rynku.”, dodaje CEO.

Pieczę nad projektem sprawują eksperci z dziedziny budowy maszyn, chłodnictwa, informatyki i zarządzania, a samo rozwiązanie skierowane jest przede wszystkim do klientów z branży e-grocery, logistycznej, ale grupa docelowa wciąż się powiększa.

 

Firma odnosi duże sukcesy międzynarodowe i wciąż się rozwija, w planach na przyszłość ma jeszcze intensywniejszą ekspansję zagraniczną w Europie i zwiększenie sprzedaży w USA.

„Coolomat to nasza spółka portfelowa, z której jesteśmy szczególnie dumni. To przykład firmy, która wykorzystała doświadczenie biznesowe współpracy z dużymi polskimi graczami z branży spożywczej do wypracowania know-how. Ta wiedza pozwoliła im wejść na rynki międzynarodowe. Trafiła też na dobry moment po pandemii i w czasie podwyżek cen, kiedy zapotrzebowanie na żywność wzrosła. Wiele naszych startupów marzy o wejściu na rynek amerykański, im nie tylko się to udało, ale na dodatek cały czas zwiększają swoją sprzedaż”, mówi Marcin Nalepa, prezes zarządu Funduszu Zalążkowego KPT.

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Coolomat?

Odwiedź stronę internetową: https://coolomat.com/pl/home-2/

Kontakt

tel. 12 640 19 40

fax 12 640 19 45

biuro@kpt.krakow.pl

Krakowski Park Technologiczny sp. z o.o.

ul. Podole 60

30-394 Kraków

NIP 675-11-57-834

Ta strona używa plików cookie. Kontynuując przeglądanie witryny, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.