zamknij menu
Największa konferencja branżowa w centralnej Europie

Digital Dragons to największa konferencja biznesowa dla branży gier w centralnej Europie. Ostatnia edycja zgromadziła blisko 1500 uczestników z kilkudziesięciu krajów świata, w tym ponad 100 wystawców i prelegentów. Wydarzenie odbywa się od 2012 roku. Misją Digital Dragons jest szeroka promocja polskiego sektora gier, jednego z najbardziej intensywnie rozwijających się sektorów branży cyfrowej rozrywki. Głównym celem jest stworzenie platformy współpracy dla Business to Business (B2B) oraz Business to Academia (B2A) w branży. Dzięki obecności ogromnej liczby wydawców, producentów, funduszy venture capital, a także przedstawicieli mediów, Digital Dragons jest doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, rekrutacji pracowników, a także promocji swoich produktów.

 

Digital Dragons 2018

 

Nadchodząca edycja tej największej w Europie Środkowej imprezy B2B dla profesjonalistów i firm z branży gier wideo odbędzie się ponownie w ICE Kraków Congress Centre 21 i 22 maja 2018.

Rok po roku, krakowska konferencja zapewnia swoim uczestnikom coraz obszerniejszy program, większe grono rozpoznawalnych na całym świecie wykładowców, coraz lepsze warunki prezentacji gier niezależnych oraz więcej unikalnej przestrzeni networkingowej zaprojektowanej z myślą o spotkaniach na szczycie kreatywności i biznesu. Z każdą kolejną edycją Digital Dragons udoskonala swoją formułę wyjątkowego miejsca spotkań, gdzie uczestnikom konferencji oferowane są wyjątkowe doświadczenia i okazje. Wysoki standard stawia obiekt ICE Kraków wśród najbardziej ekskluzywnych i pożądanych centr kongresowych Europy, odzwierciedlając tempo, w jakim Digital Dragons zyskuje na rozmiarach i znaczeniu w światowym krajobrazie branży gier wideo.

 

Konferencja Digital Dragons znana jest również jako miejsce, gdzie niezależni twórcy i startupy branży gier otrzymują wyjątkową możliwość zaprezentowania swoich gier doborowemu gronu kolegów po fachu, weteranów oraz ekspertów przemysłu gier i wygrania prestiżowej nagrody. Konkurs o tytuł Best Indie Game odbywający się podczas Digital Dragons to unikalna okazja zebrania opinii o swoim dziele nie tylko od jury, ale i od setek związanych z branżą gier osób odwiedzających konferencję. Zwycięstwo w konkursie może okazać się uniwersalnym kluczem otwierającym niejedne drzwi w najbardziej dynamicznie rozwijającej się gałęzi przemysłu. Ilustracją podobnego sukcesu może być przykład gry 911 Operator, która zdobyła nagrodę główną w 2016 roku, jednego z poprzednich zwycięzców, popularnej gry Timberman, czy gry My Memory of Us, zwycięzcy Indie Showcase 2017. Podczas Digital Dragons odbywa się także ogólnopolski konkurs skierowany do studentów tworzących gry komputerowe – Students Talent Show.

 

Bilety: styczeń 2018

Rejestracja: www.digitaldragons.pl

 

Digital Dragons 2017

W Krakowie w dniach 22-23 maja 2017 roku odbyła się już po raz szósty konferencja Digital Dragons. W tegorocznej edycji, z 93 prelegentami z całego świata, takimi jak John i Brenda Romero, Sam Lake, Luis Barriga, Scott Humphries, John Graham, wydarzenie zgromadziło ponad 1500 uczestników, reprezentujących aż 450 firm z 38 różnych krajów.

Rozdano także najbardziej prestiżowe nagrody polskiej branży gier wideo – Digital Dragons Awards. Osiem nagród w kategoriach standardowych oraz dwie w kategoriach specjalnych przekazali w ręce zwycięzców specjalni goście konferencji. Oprócz osób zasłużonych dla rozwoju polskiej branży gier wideo, które zasiadały również w prezydium przyznającym nagrody, znalazł się w tym gronie również członek zarządu Województwa Małopolskiego, Grzegorz Lipiec, który wręczył nagrodę specjalną za wkład w rozwój przemysłu rozrywki elektronicznej w regionie przedstawicielom studia Reality Games. Po raz pierwszy nagrody zostały przyznane w dwóch nowych kategoriach – Best Polish DLC of 2016 i Best VR Game of 2016.

Najlepszą polską grą wideo roku 2016 okazał się Shadow Warrior 2 warszawskiego studia Flying Wild Hog. Produkcja Flying Wild Hog pokonała w tej kategorii konkurencję w postaci gier Bound, Sky Force Reloaded oraz SuperHot. Ta ostatnia produkcja zwyciężyła jednak w kategorii Best Polish Game Design. Nagrodę przyznaną za oryginalne i niesztampowe wykonanie oraz pomysł na rozgrywkę otrzymał SuperHot Team z rąk Mariusza Klamry, prezesa zarządu Gry-Online.pl. Nowa wersja produkcji przeznaczona do użytku z zestawami rzeczywistości wirtualnej – SuperHot VR – również doczekała się nagrody i stała się pierwszym w historii Digital Dragons laureatem statuetki Best Polish VR Game, którą łodzianie przyjęli z rąk Pawła Węgrzyna, kierownika Zakładu Technologii Gier Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bound – oryginalna gra studia Plastic, oparta na motywie tańca – doceniona została z kolei aż w dwóch kategoriach. Nagrodę w kategorii Best Polish Art Design przekazał twórcom Łukasz Malik, zaś statuetkę Best Polish Game Audio wręczył im redaktor naczelny tematycznego serwisu GameMusic.pl – Mariusz Borkowski.

Nagrodę w kategorii płatne dodatki do gier – DLC przekazał przedstawicielowi studia CD Projekt RED Tomasz Drabik – wideo-recenzent. Z nagrodą w kategorii Best Polish Mobile Game wrócili do Warszawy twórcy ze studia Vile Monarch.

Digital Dragons to wydarzenie międzynarodowe i podczas gali od lat przyznawana jest również nagroda Best Foreign Game. W tym roku Piotr Żygadło – współtwórca studia Artifex Mundi, obecnie zaś członek poznańskiego niezależnego zespołu Robot Gentlemen – miał przyjemność ogłosić, że tytuł ten w 2016 roku przypadł kameralnej, niezależnej produkcji studia Compo Santo – Firewatch, która pokonała konkurentów takich jak Doom czy Overwatch.

Po raz trzeci przyznano także Special Recognition Award, którą otrzymał  –  za wyjątkowy wkład w rozwój polskiego przemysłu rozrywki elektronicznej – Maciej Miąsik, współtwórca pierwszej gry z cyklu Wiedźmin, wykładowca uczelni Gamedev School, oraz współzałożycielowi niezależnego studia Pixel Crow, które debiutowało niedawno produkcją Beat Cop. Wcześniej wyróżnienia tego dostąpili inni weterani branży – Michał Madej oraz Tomasz Gop.

Na zakończenie Digital Dragons została wręczona nagroda dla najlepszej gry niezależnej. W konkursie Indie Showcase zwyciężyło studio Juggler Games Sp. z o.o. Nagrodzono także wysiłki najmłodszych twórców gier – licealiści z Delta Negative otrzymali główną nagrodę w konkursie Students Talent Show za swoją grę logiczna QB.

Tegoroczna edycja Digital Dragons 2017 odbyła się po raz pierwszy w nowej lokalizacji Centrum Kongresowym ICE Kraków, co pozwoliło znacznie podnieść standard odbywających się w czasie wydarzenia wykładów i prezentacji.

Szczegóły: digitaldragons.pl

 

Digital Dragons 2016

Piąta, jubileuszowa edycja Digital Dragons przyciągnęła do Krakowa blisko 1300 uczestników z 30 krajów. Przez dwa dni stolica Małopolski stała się również centrum światowej branży gier i rozrywki elektronicznej. W trakcie imprezy, która na stałe wpisała się już w kalendarz czołowych producentów i developerów gier wręczono również nagrody Digital Dragons Awards dla najlepszych gier 2015 roku. Głównym partnerem konferencji kolejny raz było Województwo Małopolskie.

W ciągu dwóch dni w krakowskiej Starej Zajezdni i Muzeum Inżynierii Miejskiej odbyło się 71 prelekcji światowej klasy specjalistów z różnych dziedzin związanych z produkcją, realizacją oraz marketingiem gier wideo. Wielką popularnością cieszyły się wykłady największych gwiazd imprezy: Johna Romero, Chrisa Avellone, Feargusa Urquharta oraz Davida Brevika, ale tłumy na salach wykładowych zbierały się również podczas wystąpień polskich twórców, co tylko potwierdza rosnące z roku na rok kompetencje i popularność krajowej branży gier. Łącznie przez dwa dni uczestnicy wysłuchali blisko 3200 godzin prelekcji i wykładów.

Gościem specjalnym Digital Dragons 2016 był premier Jarosław Gowin. Podczas DD odbyła się konferencja prasowa z udziałem Jarosława Gowina, wicepremiera, ministra edukacji i szkolnictwa wyższego. Konferencja zatytułowana „Gramy na innowacje – miliony na wsparcie polskiej branży gier”, dotyczyła m.in. skierowanego do branży gier programu sektorowego GAMEINN, który został ogłoszony  przed dwoma tygodniami przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Jednym z najważniejszych elementów krakowskiego wydarzenia jest od lat ceremonia rozdania nagród Digital Dragons Awards, przyznawanych dla najlepszych produkcji ubiegłego roku. Podczas obecnej edycji bezkonkurencyjny okazał się Wiedźmin 3: Dziki Gon, zdobywając cztery statuetki w kategoriach: Best Polish Game, Best Polish Game Art, Best Polish Game Audio oraz Best Polish Game Design. W kategorii Best Polish Mobile Game zwyciężyła gra This War of Mine wyprodukowana przez 11bit Studios, a tytuł Best Foreign Game przypadł produkcji Life is Strange studia Dontnod Entertainment. Przyznano również dwie nagrody specjalne. Małopolska Game Award trafiła do firmy Bloober Team za szczególny wkład w rozwój branży w regionie, a Michał Madej ze studia CD Projekt RED został uhonorowany statuetką za szczególne zasługi dla polskiego gamedevu. Partnerem wieczoru był G2A.com.

W trakcie Digital Dragons przeprowadzono również kolejną edycję konkursu Indie Showcase dla twórców gier niezależnych. Tegoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie, co zgodnie podkreślali zarówno uczestnicy konferencji jak i przedstawiciele jury oceniającego projekty. Wśród 60 zgłoszonych projektów ostatecznie najlepszy okazał się symulator operatora numeru ratunkowego 911 Operator przygotowany przez studio Jutsu Games. Obok statuetki dla najlepszej gry Indie Showcase, kreatywni twórcy wyjechali również z Krakowa bogatsi o 10 tysięcy złotych ufundowane przez Urząd Miasta Krakowa oraz Oculus Rift od 11bit Studios, sponsorów Indie Showcase. Pozostałe miejsca zajęły: Crush Your Enemies studia Vile Monarch oraz Book of Demons od Thing Trunk. Przyznano także nagrodę Community Vote, którą zdobyło Out of Reach firmy Space Boat Studios. Warto podkreślić, że w internetowym głosowaniu oddano blisko 3000 głosów.

Dużym zainteresowaniem podczas Digital Dragons cieszył się również namiot Techlandu, jednego z głównych partnerów wydarzenia. Ustawiony na dziedzińcu Starej Zajezdni przyciągał developerów i uczestników konferencji dając możliwość krótkiego odpoczynku, wzięcia udziału w licznych konkursach oraz spotkaniach z developerami pracującymi nad ostatnim hitem wrocławskiego studia – Dying Light. Techland wykorzystał również krakowską imprezę w celach rekrutacyjnych, aktywnie szukając pracowników w związku z zapowiedzianymi w Krakowie dwoma produkcjami AAA powstającymi we wrocławskiej siedzibie firmy o łączonym budżecie 300 milionów złotych.

Podczas Digital Dragons zorganizowano kolejny raz sesję VC Speed Networkingu. W ciągu krótkich, dwuminutowych prezentacji uczestnicy starali się zainteresować przedstawicieli 10 funduszy inwestycyjnych do swoich projektów związanych z grami. Ten stały element konferencji cieszy się coraz większą popularnością, o czym świadczy między innymi rosnąca z roku na rok ilość potencjalnych inwestorów biorących udział w wydarzeniu.

Digital Dragons wciąż się rozwija podążając za oczekiwaniami twórców gier. Krakowski Park Technologiczny konsekwentnie wspiera rozwój tego innowacyjnego sektora polskiej gospodarki.

 

 

 

 

Finansowanie
Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies, dzięki temu staje się łatwiejsza w obsłudze.