zamknij menu
Największa konferencja branżowa w centralnej Europie

Digital Dragons to największa konferencja biznesowa dla branży gier w Europie środkowo-wschodniej. Ostatnia edycja zgromadziła blisko 1300 uczestników z kilkudziesięciu krajów świata, w tym ponad 100 wystawców i prelegentów. Wydarzenie odbywa się od 2012 roku. Misją Digital Dragons jest szeroka promocja polskiego sektora gier, jednego z najbardziej intensywnie rozwijających się sektorów branży cyfrowej rozrywki. Głównym celem jest stworzenie platformy współpracy dla Business to Business (B2B) oraz Business do Academia (B2A) w branży. Dzięki obecności ogromnej liczby wydawców, producentów, funduszy venture capital, a także przedstawicieli mediów, Digital Dragons jest doskonałą okazją do nawiązania kontaktów biznesowych, rekrutacji pracowników, a także promocji swoich produktów.

Digital Dragons 2017

Nadchodząca edycja tej największej w Europie Środkowej imprezy B2B dla profesjonalistów i firm z branży gier wideo przyniesie twórcze rozwinięcie sprawdzonej już formuły. Odwiedzający konferencję, która tym razem odbędzie się w ICE Kraków Congress Centre, będą mieli okazję posłuchać między innymi Brendy Romero, Sama Lake’a z Remedy, Scotta Humpriesa z Amber Studio i Adama Bormanna z Hangar 13.

Rok po roku, krakowska konferencja zapewnia swoim uczestnikom coraz obszerniejszy program, większe grono rozpoznawalnych na całym świecie wykładowców, coraz lepsze warunki prezentacji gier niezależnych oraz więcej unikalnej przestrzeni networkingowej zaprojektowanej z myślą o spotkaniach na szczycie kreatywności i biznesu. Z każdą edycją Digital Dragons udoskonala swoją formułę wyjątkowego miejsca spotkań, gdzie uczestnikom konferencji oferowane są wyjątkowe doświadczenia i okazje. Wysoki standard stawia obiekt ICE Kraków wśród najbardziej ekskluzywnych i pożądanych centr kongresowych Europy. Ta niezbędna już zmiana lokalizacji odzwierciedla tempo, w jakim Digital Dragons zyskuje na rozmiarach i znaczeniu w światowym krajobrazie branży gier wideo.

W edycji roku 2016, z 87. gośćmi z całego świata, takimi jak Chris Avelone, David Brevik, John Romero, Ed Fries, czy Feargus Urquhart, wydarzenie zgromadziło ponad 1300 uczestników, reprezentujących aż 438 firm z ponad 30 różnych krajów. W roku 2017 organizatorzy z pełną determinacją podchodzą do zadania przeprowadzenia konferencji na jeszcze większą skalę.

Konferencja Digital Dragons znana jest również jako miejsce, gdzie niezależni twórcy i startupy branży gier otrzymują wyjątkową możliwość zaprezentowania swoich gier doborowemu gronu kolegów po fachu, weteranów oraz ekspertów przemysłu gier i wygrania prestiżowej nagrody. Konkurs o tytuł Best Indie Game odbywający się podczas Digital Dragons to unikalna okazja zebrania opinii o swoim dziele nie tylko od sędziów, ale i od setek związanych z branżą gier osób odwiedzających konferencję. Zwycięstwo w konkursie może okazać się uniwersalnym kluczem otwierającym niejedne drzwi w najbardziej dynamicznie rozwijającej się gałęzi przemysłu. Ilustracją podobnego sukcesu może być przykład gry 911 Operator, która zdobyła nagrodę główną w 2016 roku, czy też jednego z poprzednich zwycięzców, popularnej gry Timberman.

Bilety:

Pre Early birds – do 15.02.2017 r.

Early birds – do 31.03.2017 r.

Rejestracja: digitaldragons.pl

 

 

 

Sukces Digital Dragons 2016!

Piąta, jubileuszowa edycja Digital Dragons przyciągnęła do Krakowa blisko 1300 uczestników z 30 krajów. Przez dwa dni stolica Małopolski stała się również centrum światowej branży gier i rozrywki elektronicznej. W trakcie imprezy, która na stałe wpisała się już w kalendarz czołowych producentów i developerów gier wręczono również nagrody Digital Dragons Awards dla najlepszych gier 2015 roku. Głównym partnerem konferencji kolejny raz było Województwo Małopolskie.

W ciągu dwóch dni w krakowskiej Starej Zajezdni i Muzeum Inżynierii Miejskiej odbyło się 71 prelekcji światowej klasy specjalistów z różnych dziedzin związanych z produkcją, realizacją oraz marketingiem gier wideo. Wielką popularnością cieszyły się wykłady największych gwiazd imprezy: Johna Romero, Chrisa Avellone, Feargusa Urquharta oraz Davida Brevika, ale tłumy na salach wykładowych zbierały się również podczas wystąpień polskich twórców, co tylko potwierdza rosnące z roku na rok kompetencje i popularność krajowej branży gier. Łącznie przez dwa dni Digital Dragon uczestnicy wysłuchali blisko 3200 godzin prelekcji i wykładów.

Gościem specjalnym Digital Dragons 2016 był premier Jarosław Gowin. Podczas DD odbyła się konferencja prasowa z udziałem Jarosława Gowina, wicepremiera, ministra edukacji i szkolnictwa wyższego. Konferencja zatytułowana „Gramy na innowacje – miliony na wsparcie polskiej branży gier”, dotyczyła m.in. skierowanego do branży gier programu sektorowego GAMEINN, który został ogłoszony  przed dwoma tygodniami przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Jednym z najważniejszych elementów krakowskiego wydarzenia jest od lat ceremonia rozdania nagród Digital Dragons Awards, przyznawanych dla najlepszych produkcji ubiegłego roku. Podczas obecnej edycji bezkonkurencyjny okazał się Wiedźmin 3: Dziki Gon, zdobywając cztery statuetki w kategoriach: Best Polish Game, Best Polish Game Art, Best Polish Game Audio oraz Best Polish Game Design. W kategorii Best Polish Mobile Game zwyciężyła gra This War of Mine wyprodukowana przez 11bit Studios, a tytuł Best Foreign Game przypadł produkcji Life is Strange studia Dontnod Entertainment. Przyznano również dwie nagrody specjalne. Małopolska Game Award trafiła do firmy Bloober Team za szczególny wkład w rozwój branży w regionie, a Michał Madej ze studia CD Projekt RED został uhonorowany statuetką za szczególne zasługi dla polskiego gamedevu. Partnerem wieczoru był G2A.com.

W trakcie Digital Dragons przeprowadzono również kolejną edycję konkursu Indie Showcase dla twórców gier niezależnych. Tegoroczna rywalizacja stała na bardzo wysokim poziomie, co zgodnie podkreślali zarówno uczestnicy konferencji jak i przedstawiciele jury oceniającego projekty. Wśród 60 zgłoszonych projektów ostatecznie najlepszy okazał się symulator operatora numeru ratunkowego 911 Operator przygotowany przez studio Jutsu Games. Obok statuetki dla najlepszej gry Indie Showcase, kreatywni twórcy wyjechali również z Krakowa bogatsi o 10 tysięcy złotych ufundowane przez Urząd Miasta Krakowa oraz Oculus Rift od 11bit Studios, sponsorów Indie Showcase. Pozostałe miejsca zajęły: Crush Your Enemies studia Vile Monarch oraz Book of Demons od Thing Trunk. Przyznano także nagrodę Community Vote, którą zdobyło Out of Reach firmy Space Boat Studios. Warto podkreślić, że w internetowym głosowaniu oddano blisko 3000 głosów.

Dużym zainteresowaniem podczas Digital Dragons cieszył się również namiot Techlandu, jednego z głównych partnerów wydarzenia. Ustawiony na dziedzińcu Starej Zajezdni przyciągał developerów i uczestników konferencji dając możliwość krótkiego odpoczynku, wzięcia udziału w licznych konkursach oraz spotkaniach z developerami pracującymi nad ostatnim hitem wrocławskiego studia – Dying Light. Techland wykorzystał również krakowską imprezę w celach rekrutacyjnych, aktywnie szukając pracowników w związku z zapowiedzianymi w Krakowie dwoma produkcjami AAA powstającymi we wrocławskiej siedzibie firmy o łączonym budżecie 300 milionów złotych.

Podczas Digital Dragons zorganizowano kolejny raz sesję VC Speed Networkingu. W ciągu krótkich, dwuminutowych prezentacji uczestnicy starali się zainteresować przedstawicieli 10 funduszy inwestycyjnych do swoich projektów związanych z grami. Ten stały element konferencji cieszy się coraz większą popularnością, o czym świadczy między innymi rosnąca z roku na rok ilość potencjalnych inwestorów biorących udział w wydarzeniu.

Digital Dragons wciąż się rozwija podążając za oczekiwaniami twórców gier. Krakowski Park Technologiczny konsekwentnie wspiera rozwój tego innowacyjnego sektora polskiej gospodarki.

 

Nominacje do Digital Dragons Awards 2016

Podczas piątej edycji Digital Dragons zostaną ponownie przyznane prestiżowe nagrody dla polskiej branży gier.

 

Znamy już nominacje do nagród Digital Dragons Awards, prestiżowych wyróżnień przyznawanych od pięciu lat w Krakowie podczas konferencji Digital Dragons dla najlepszych produkcji polskiej branży gier i elektronicznej rozrywki. W tym roku statuetki zostaną wręczone w sześciu kategoriach: Best Polish Game, Best Polish Mobile Game, Best Polish Game Design, Best Polish Game Art, Best Polish Game Audio. Dodatkowo nagrodą Best Foreign Game zostanie wyróżniona gra zagraniczna, którą w szczególności docenili polscy developerzy.

 

W kategorii Best Polish Game nominowane zostały:

W kategorii Best Polish Mobile Game nominowane zostały:

W kategorii Best Polish Game Design nominowane zostały:

W kategorii Best Polish Game Art nominowane zostały:

 

W kategorii Best Polish Game Audio nominowane zostały:

W kategorii Best Foreign Game nominowane zostały:

 

Digital Dragons 2016

 

Do 15 kwietnia niższe ceny biletów na piątą edycję największego wydarzenia dedykowanego branży gier wideo w tej części Europy.

 

Od 2012 r. Krakowski Park Technologiczny zaprasza twórców gier komputerowych, dziennikarzy i fanów elektronicznej rozrywki do Krakowa. Nie inaczej będzie i w tym roku. Już za niecałe pięć miesięcy – 16 i 17 maja – po raz piąty pod Wawelem zagości konferencja Digital Dragons. Tak jak w wypadku ostatnich dwóch edycji, impreza odbędzie się w malowniczej, położonej w sercu zabytkowego Kazimierza Starej Zajezdni.

 

Ubiegłoroczna konferencja Digital Dragons spotkała się z rekordowym w historii wydarzenia zainteresowaniem. Świadczą o tym liczby: ponad 1100 odwiedzających, 430 firm, 60 uczestników konkursu na najlepszą grę niezależną i 12 funduszy venture capital. Do Krakowa przyjechali światowej sławy zagraniczni twórcy gier komputerowych, m.in. Brian Fargo – założyciel Interplay Entertainment i InXile Entertainment, twórca takich gier jak Fallout, Bard’s Tale i Wasteland; Aurelien Palasse – Head of Publishing w Ubisoft; Matt MacLean – projektant w Obsidian Entertainment oraz wielu uznanych w branży gier Polaków, m.in. współwłaściciel CD Projekt RED Marcin Iwiński, twórca Lords of the Fallen Tomasz Gop, dyrektor kreatywny The Astronauts Adrian Chmielarz czy Michał Madej z Ubisoft Shanghai.

 

Również podczas najbliższej edycji konferencję uświetnią znakomici goście. Prelekcje wygłoszą między innymi Dmitri Martynov – szef Google Play Apps&Games w Rosji oraz Fredrik Wester – CEO szwedzkiego wydawcy Paradox Interactive, znanego choćby z Pillars of Eternity i serii Europa Universalis. Do Krakowa przyjazd zapowiedział również Chris Avellone, legendarny autor gier RPG, mający w portfolio takie tytuły jak Fallout 2, Planescape: Torment, czy Icewind Dale i współpracujący obecnie z LarianStudios. Uczestnicy będą mieli także okazję spotkać Susan O’Connor, autorkę scenariuszy do takich gier jak BioShock i Tomb Raider, oraz Bartłomieja Waszaka, programistę w Ubisoft Quebec, który pracował między innymi przy Assassin’s Creed: Syndicate.

 

Kilkadziesiąt prelekcji podczas Digital Dragons jak co roku ma przełożyć się na różnorodną pulę tematów do wyboru dla uczestników. Słuchacze zainteresowani programowaniem, grafiką, dźwiękiem, designem, marketingiem i promocją znajdą w programie coś dla siebie.

 

By zapewnić komfort słuchania wykładów, w tym roku w hali Starej Zajezdni będzie wyłącznie przestrzeń wystawiennicza. Z kolei na cele konferencyjne zostanie w całości przeznaczone Muzeum Inżynierii Miejskiej. W sumie prezentacje i wykłady odbywać się będą w pięciu salach.

 

Podobnie jak podczas poprzednich edycji, organizatorzy przewidują konkurs i wystawę gier niezależnych oraz możliwość spotkania z funduszami venture capital. Po ubiegłorocznym sukcesie kontynuowany będzie również pomysł na talent show, w czasie którego projekty gier zaprezentują zespoły studenckie.

 

Bilety  można kupować na stronie www.digitaldragons.pl

 

Ceny biletów:

Early-Birds
16 lutego – 15 kwietnia 2016 r.

cena regularna
16 kwietnia – 17 maja 2016 r.

 

Zostań wystawcą, sponsorem, partnerem Digital Dragons!

Zaprezentuj swoją grę na Indie Showcase!

 

Zapraszamy!

Nasze projekty
Na naszej stronie wykorzystujemy pliki cookies, dzięki temu staje się łatwiejsza w obsłudze.